mandag 28. desember 2009

Forbønnstjeneste Frelse og helse


Vi opplever stadig at folk ringer oss og ber om forbønn. Særlig er det mange fra Nord-Norge som ringer. Noen av dem har tatt imot Jesus som sin frelser, og ganske mange gir tilbakemelding om at de opplever at Gud har helbredet dem for ulike sykdommer og plager. All ære til Jesus som helbreder!
Gjennom flere år har vi hatt en uorganisert forbønnstjeneste. Mange har etter hvert ringt oss, og mange gir positiv tilbakemelding om at Gud rører ved dem til helbredelse når vi har bedt for dem. Siden mai i år har vi forsøkt å registrere de som ringer oss og som gir tilbakemelding. Det viser seg at mange gir tilbakemelding om at Gud har hjulpet dem til en bedring eller total helbredelse.

Jeg spurte en mann som har ringt flere ganger de siste årene om han får bønnesvar. Han svarte jo, - hver gang. Det samme sa en dame som har ringt mange ganger for seg selv eller slektninger. Hver gang skjer det noe sier hun. Det er sterkt å få slike tilbakemeldinger og det gir tro og håp for flere. Denne tjenesten tar en god del kapasitet. I tiden som kommer vil vi derfor forsøke å å systematisere dette mer. Det gjør vi ved å registrere navn og adresse, bønnebehov, tilbakemelding.

Når vi nå flytter over til Stord vil vi samtidig opprette en mulighet for folk til å komme å få forbønn.
Mange som ringer spør hva det koster å få forbønn. Jeg svarer at det er gratis, og lik vil vi at det skal være. Men vi ønsker å legge til rette for at den som vil, kan støtte arbeidet på frivillig basis. Vi vil derfor sende ut et nyhetsbrev med en giro vedlagt slik at folk kan støtte Josvafolket med en gave.

Forbønnsnummer: 924 23 048 (Frank Håvik)

9 kommentarer:

  1. Hei!!!

    Jeg ønsker at dere kan be for meg!!!

    Jeg sliter med tunge mørket tanker...tankene er demoniske og er særlig av seksull art eller med ulike seksuelle tanke eksperimenter...Bekjenner dette som synd!!!Er sliten av å kjempe mot disse mørket og destuktive tankene.....Opplever at disse takene hindrer meg å komme inn i frelsen i Jesus Krisus!!

    Tror på Jesus!!

    Mvh:Mann,Oslo

    SvarSlett
  2. Vi tar deg med i forbønn Gud velsigne deg!

    SvarSlett
  3. Kan dere være greie å hjelpe meg med å be om at jeg og min eksmann må snart komme sammen igjen?Vi er begge troende.Tusen takk på forhånd.

    SvarSlett
  4. Kan dere be for meg? Jeg opplevde noe veldig ubehagelig på i bibelgruppa i dag.Plutselig begynte en av dem i gruppa og anngripe meg med å rippe opp i vonde minner fra ei veldig tøff tid. Jeg følte meg kvalm og føler meg kvalm. I stedet for få fred og overskudd av å ha vært på gruppa, så følte jeg uro av å være der.Kan dere be om at den onde ikke bruker denne dama flere ganger for dra meg ned? Det var forferdelig å oppleve at den onde brukte ei på gruppa min for å uroe meg, sånn at jeg er redd for å legge meg å sove.

    SvarSlett
  5. Selvsagt skal jeg be for deg. Ja det er forferdilig å bli angrepet på et sted som skulle bygge opp. Jeg skal be om beskyttelse legedom og fred i situasjonen. Gud velsigne deg

    SvarSlett
  6. Be om at en mann blir løst fra okkulte krefter, løst fra alt som holder han nede og blir frelst.
    Be om at en dame blir frisk fra ME og får stor styrke og klarer å fullføre studier.
    Be om at to kvinner finner de ektemennene Gud vil de skal ha.
    Be om frelse i to familier.
    Be om at mann blir frisk fra kreft i tykktarmen og blir frelst.
    Be om at en mann får synet igjen på et øye som er blindt.
    Be om at en dame får klart syn igjen (har stær)
    Be om økonomisk velsignelse for en dame.
    Be om at en kvinne får ro og fred og Guds beskyttelse for hun og hennes familie.

    SvarSlett
  7. Kjære Venner. Jeg er en mann på 46 år og jeg har et kall over livet mitt, om å tjene Herren. Men jeg trenger indre helbredelse - og et virkelig møte med Jesus. Kan dere be for meg? Satan vil også ta fra meg min helse - men jeg vet at Jesus tok all min sykdom på Goglata. Vær så snill å be for meg, jeg er så fortvilet. Takk.. Hilsen Sigurd

    SvarSlett
  8. Det skal vi være med på bror. Du må kjenne deg fri til å kontakte meg på telefon også. Tlf 92423048, Frank Håvik

    SvarSlett
  9. Vil dere be for meg. Sliter veldig med angst og depresjon. Noe som er kommet på mine eldre dager. På forhånd hjertelig takk!

    SvarSlett

Vi ber om at du holder en høflig tone i kommentarene dine. Innlegg som inneholder grov språkbruk, sjikane eller innlegg som kan virke støtende vil bli slettet.